Måste bara tillägga!

Jag har INGEN halloween känsla alls. INGEN!
Vid halloween ska det vara frost, eller kanske ett litet snölager. Ja, det ska ju i alla fall vara KALLT ute!
Det ska stå pumpor utanför alla husen med värmeljus i så att det kommer häftigt orange ljus. Och lyktor! Det ska stå lyktor utanför husen också.
På kvällen ska det gå omkring massa utklädda småbarn som går bus eller godis. Och vi ska ha köpt hem godis ifall det skulle komma någon och plinga på oss, men det kommer aldrig någon till oss så då får vi äta upp allt. Fast det får vi inte göra förns sent, så jag och min bror brukar sätta på oss varsin clownperuk som vi har hemma, så går vi ut bakvägen och går runt till dörren och plingar på och frågar oskyldigt "Bus eller godis?". Då får vi godis.
Men i år är inte min bror hemma. I år har vi ingen pumpa. Och i år är det nästintill varmt ute.
Förstår ni nu varför jag inte har någon halloween känsla?
Jag förstår.
Fan. Vad tråkigt.

Såhär ska en halloween se ut:

Min bror, en lysande pumpa, och lite snö.
Alltså blir det ingen halloween i år.

Yeye, ville bara få ur mig det! Nu ska jag gå och göra iordning mig.

Glad halloween till er som firar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0